Vinkki Vantaan Sanomien toiminnasta

16.6.2014

Ville Heinosen vinkit VS-yhteistyöhön.

Vantaan Sanomat kehottaa vantaalaisia urheiluseuroja tiedottamaan etukäteen toiminnastaan ja tapahtumista tai kursseista, joita ne aikovat järjestää. Lehti pyrkii uutisoimaan kattavasti paikallisurheilun saralla tapahtuvasta toiminnasta ja haluaa tämän takia parantaa yhteistyötä seurojen kanssa. Seurojen viestintävastaavista lehti toivoo luotettavia uutislähteitä, joiden kautta tapahtumista voi uutisoida.

Jos ja kun seurassanne tapahtuu jotain uutta ja jännittävää, ole hyvä ja vinkkaa asiasta toimitukselle sähköpostiin vantaan.sanomat@lehtiyhtyma.fi ja ville.heinonen@lehtiyhtyma.fi. Tiedote on hyvä lähettää 1-2 viikkoa ennen itse tapahtumaa. Tiedote kannattaa lähettää myös silloin, jos oman seuran edustaja on pärjännyt hyvin SM- tai kansainvälisellä tasolla.

Vinkkien tai tiedotteiden ei pidä olla pitkiä, päinvastoin. Muutaman virkkeen pituinen selonteko siitä, mitä asia koskee tai missä, milloin ja keille jokin tietty tapahtuma järjestetään, riittää mainiosti.

Toimitus muokkaa sen jälkeen tiedotteet uutisiksi, jotka voidaan julkaista esimerkiksi pieninä pätkinä urheilusivujen yläpalkissa.

Täten uutisoinnin lajikirjoa saadaan kasvatetuksi, ja lukijat pysyvät kartalla harrastusmahdollisuuksista. Seurojen edustajien ei kannata turhaan pohtia sitä, onko joku asia liian vähäpätöinen uutiseksi; kannattaa lähettää tiedote ja se todennäköisesti päätyy vähintään lehden nettisivuille.